Med elektrisitet i blodet
Elbilhistorie
Elektrisk fortid, nåtid og fremtid
Spesialister i elbilteknologi
Allerede i 2009 lanserte vi i-MiEV, den første masseproduserte elbilen noensinne. Noen år etter begynte vi å utforske ladbar hybrid-teknologien. En hybrid benytter både batteri og bensinmotor for fremdrift, mens en ladbar hybrid har et batteri som kan lades opp i tillegg, fra en ekstern strømkilde. Forskning og utvikling på ladbar hybrid teknologi førte til at vi i 2013 lanserte den ladbare hybriden Outlander PHEV. I 2017 lanserte vi konseptbilen e-EVOLUTION, som beviser at vi er klare for fremtiden. Vi vil fortsette å utvikle vår elbilteknologi. Vi skal lage biler som gir deg et problemfritt bilhold, og som byr på komfortable kjøreopplevelser med kraftige ytelser, og biler som kan kjøre lengre på en enkelt lading.
TEKNOLOGI
Innovasjon
PHEV-SYSTEMET
En bil som tenker selv
PHEV-SYSTEM
Smartere system skal du se lenge etter
YTELSER
Enda renere, stillere og enda mer sømløst.
Enda bedre for miljøet
Fordi PHEV systemet enda oftere bruker elektrisk kraft, og den nye 2,4 liters «Atkinson Cycle» motoren er enda mer effektiv har PHEV kjøretøyene våre lavt CO2 utslipp (46 g/km WLTP).
Super All Wheel Control (S-AWC)
S-AWC er et integrert firehjulskontrollsystem med avanserte tekniske og automatiske løsninger på dynamikk- og krengningskontroll. S-AWC jobber hele tiden og kontrollerer fremdrift og bremsekraft på hvert hjul, hele tiden. Resultatet er en bil som i tillegg til å være svært responsiv, gir en økt kjørekomfort og betryggende sikkerhet. S-AWC er tilgjengelig på utvalgte Mitsubishi modeller.
Kjøremodusvelgeren gjør S-AWC enda bedre, da du selv kan velge det kjøremoduset som passer best til forholdene:
Enda grønnere
Rekkevidde
Mil etter mil uten å tenke på bensin
PHEV-systemet har stor kapasitet til å holde strøm.
Outlander PHEV har et stort lithium-ion batteri med 45 km elektrisk rekkevidde etter den nye og strenge målemetoden WLTP. Batteriet kombinert med en 2,4 liters bensinmotor gir deg en total rekkevidde på ca 600 km.
Lading
Lett å lade
3.5t
Egen hjemmelader
Lader som blir installert i garasjen eller utenfor hjemmet ditt av en sertifisert elektriker
5t
Vanlig stikkontakt
Batteriet kan lades via en helt vanlig stikkontakt du har i veggen hjemme. Du får med en ladekabel du kan plugge inn i hvilken som helst standard stikkontakt.
25min
Hurtiglader
En hurtiglader kan lade opp bilen på så lite som 25 minutter. Du finner ladestasjoner over store deler av landet.
Ladestasjoner APP
Finn ladestasjoner på reiseruten din
Du kan finne offentlige og private ladestasjoner i ulike gratisapper. Last ned og finn appene tilgjengelige i Norge i App Store (iPhone) Play Butikk (Android).
Erfaringer
Hverdagen med en Outlander PHEV
01
Kostnader
Sparekalkulator
Innovasjon
Vi stopper aldri å innovere
Da vi lanserte Outlander PHEV i 2013 var det verdens første ladbare hybrid SUV. Vi var ikke bare før våre konkurrenter; Outlander PHEV var noe langt mer. Dette var en ny type lavkostnads- og lavutslippsbil.
Outlander PHEV vant Innovasjonsprisen i Årets bil i Japan 2013-2014.